Nie radzisz sobie z
problemem podczas naprawy pompy diesla? Zadzwoń do nas!
Prowadzimy bezpłatny hotline dla naszych
Klientów dotyczący regeneracji pomp diesla.
Hotline jest uzupełnieniem wcześniej
przeprowadzonych szkoleń technicznych.
Doradzamy między innymi w zakresie:
- szczegółów technicznych regeneracji pomp diesla
- obsługi stołu probierczego oraz narzędzi
do naprawy pomp
- oprogramowania komputerowego i jego
aktualizacji
- zdiagnozowania ewentualnej usterki
stołu probierczego, a następnie jego naprawy
- doboru i zamawiania części zamiennych do
pomp, elementów eksploatacyjnych.
Szkolenie zapewnia nabycie wiedzy
umożliwiającej naprawę pomp wtryskowych
i wysokiego ciśnienia.
Mimo naszych starań nie jesteśmy w stanie
przewidzieć wszystkich problemów, które
można spotkać podczas regeneracji
pomp.
Jednak nie zostajesz sam! Zawsze jesteśmy z
Tobą.
Stale współpracujemy i wspieramy wszystkich
Klientów - także tych, którym uruchamialiśmy
pracownię wiele lat temu.
Czy wiesz, że...?
Poniżej przedstawiamy dziesięć wybranych pytań, na które
poznasz odpowiedzi podczas szkolenia z
naprawy pomp diesla oraz jakie
konsekwencje niesie ze sobą brak wiedzy i
doświadczenia.
1. Który typ uszczelnień
wysokiego ciśnienia należy
zastosować w pompach CP1H, skoro
dostępne są ich dwa rodzaje w sprzedaży.
Czy stosować się do informacji
serwisowych na ten temat? |
|
Konsekwencje, gdy nie znasz
odpowiedzi.
A.
Naprawiasz pompę, używając
jednego z typów uszczelnień bez jego
odpowiedniego doboru. Pompa wraca na
reklamację po przebiegu 10-15 tys. km
z wyciekami zewnętrznymi.
B. Stosujesz się do
informacji serwisowych producenta.
Pompa także wraca na reklamację z
tymi samymi objawami, co w pkt. A.
W obu przypadkach nie znasz
przyczyny rozszczelnienia. |
|
Gdy znasz odpowiedź.
Prawidłowo dobierasz rodzaj
uszczelnień. Pompa nie rozszczelnia
się, nie zostajesz
obarczony kosztami ponownej naprawy,
demontażu/montażu pompy z silnika oraz
lawety. |
|
2. Czy należy wymieniać zawór
przelewowy pompy Common Rail
lub VP? |
|
Pewien odsetek pomp Common Rail
trafia na reklamację z objawami
zatarcia par precyzyjnych. Część
pomp VP nieprawidłowo reguluje kąt
wtrysku. |
|
Pompy Common Rail nie zacierają się,
są odpowiednio smarowane i
chłodzone. Pompy VP prawidłowo
regulują kąt wtrysku. |
|
3. Które elementy pompy CR
Delphi ulegają powolnemu
złuszczeniu? |
|
Naprawiasz pompę, licząc na usunięcie
przyczyny powstawania opiłków.
Klient reklamuje pompę po kilku
miesiącach. Cały układ paliwowy
zawiera opiłki. Uszkodzeniu uległy
wtryskiwacze, pompa kwalifikuje się
do kapitalnej regeneracji. Koszt
ponownej naprawy pojazdu to nawet 10
tys. zł. |
|
Całkowicie usuwasz przyczynę
powstawania opiłków z pompy. Pompa
ma te same parametry, co nowy
podzespół. |
|
4. Jak zdiagnozować, czy
głowica z rolkami oraz wałkiem pompy
CR Delphi może ulec szybkiemu
zatarciu i jak uniknąć takiej
sytuacji na stole probierczym? |
|
Jedna na kilka pomp CR Delphi ulega
zatarciu na stole probierczym.
Nieodwracalnie uszkadzasz nowe
części, które do niej zamontowałeś.
W stole dieslowskim pojawiły się
opiłki. Ponowna naprawa pompy i
czyszczenie stołu probierczego to
wydatek około 3 tys. zł. Nie znasz
przyczyny takiego zjawiska, sytuacja
powtórzy się w przyszłości. |
|
Prawidłowo diagnozujesz, czy pompa ma
tendencję do zacierania się. W
przypadku symptomów ww. zjawiska
szybko wyłączasz stół probierczy,
chroniąc go przed zabrudzeniem
opiłkami oraz samą pompę przez
zatarciem. Wiesz, gdzie tkwi
przyczyna problemu. Naprawiasz pompę
tak, aby miała parametry nowego
podzespołu. |
|
5. Jak zregenerować głowicę
pompy CR Delphi? |
|
Wymieniasz każdą uszkodzoną głowicę
na nową. Niepotrzebnie podrażasz
koszt naprawy. Niektórzy Klienci
rezygnują. |
|
Samodzielnie regenerujesz głowicę.
Klient otrzymuje naprawioną pompę za
niższą kwotę. Większa liczba
Klientów decyduje się na naprawę
pompy. |
|
7. Który element pompy CR
Siemens często utrudnia rozruch
silnika? Jak postąpić, gdy pompa po
montażu na nowych częściach nie
dawkuje na stole probierczym? |
|
Masz problemy ze zdiagnozowaniem
usterki pompy na samochodzie. Po
zamontowaniu na stół probierczy nie
wiesz, dlaczego pompa nic nie
dawkuje, wszelkie próby zmiany
wysterowania, ciśnienia zasilania
itp. nie przynoszą efektów. |
|
W przypadku awarii pompy jeszcze
przed jej demontażem z silnika
możesz łatwo zdiagnozować, czy jest
ona przyczyną problemów z rozruchem.
Znasz sposób na uruchomienie pompy
na stole probierczym. Po rozpoczęciu
dawkowania pompa przechodzi
wszystkie testy prawidłowo. |
|
8. Co zrobić, gdy w pompie
VP44 z Audi w dziesiątym kroku kalibracji
stół nie potrafi dobrać dawki
wtryskowej i przerywa kalibrację? |
|
Zupełnie niepotrzebnie wymieniasz
kolejne elementy pompy jak np.
głowicę. Kalibracja dalej kończy się
niepowodzeniem. Poddajesz się i
rezygnujesz z naprawy. |
|
Wiesz, jak rozwiązać problem i
kalibrujesz pompę z wynikiem
pozytywnym - bez wymiany dodatkowych
części w pompie. |
|
9. Jak prawidłowo zablokować
wałek pompy VP, gdy stół nie blokuje
go w oczekiwanej pozycji? |
|
Wykonujesz wiele elektronicznych
ustawień początku tłoczenia, aż w
końcu za którymś razem wałek
zablokuje się prawidłowo. Tracisz
czas i pieniądze. |
|
Znasz prosty sposób, jak sprawić, aby
stół elektronicznie ustawił początek
tłoczenia każdorazowo w prawidłowym
położeniu wałka. |
|
10. Jak zregenerować gniazdo
korpusu pompki PLD, dobrać
nadwymiarowy tłoczek, wyregulować
wymiary nastawcze i osiągnąć
prawidłową dawkę oraz sygnał BIP? |
|
Rezygnujesz z naprawy większości
pompek PLD. |
|
Regenerujesz niemal każdą pompkę PLD.
Po naprawie pompka ma parametry
nowego podzespołu. |
Jak się przygotować?
Podobnie, jak w przypadku uruchomienia
pracowni naprawy wtryskiwaczy pomagamy w
przygotowaniu pomieszczeń pod pracownię
regeneracji pomp diesla oraz udzielamy
wskazówek dotyczących profilu pracowników
zajmujących się ich przyszłą regeneracją.