Pracownia wtryskiwaczy diesla / Wyposażenie
Wyposażenie
Wybierz urządzenie lub narzędzia do naprawy wtryskiwaczy
 
Przystawka Carbon Zapp UIPR-A
Tester pompowtryskiwaczy Carbon Zapp UIPR
Przystawka do urządzenia DS2R lub CRU2R służąca do czyszczenia i wstępnego testowania pompowtryskiwaczy:
Bosch 1 i 2 generacji z grupy VW
Siemens piezoelektrycznych z grupy VW
z samochodów ciężarowych np. Scania, Volvo, Iveco.
P
rzystawka zastąpiła poprzedni model UA2i, ma o wiele więcej możliwości głównie w zakresie testowania pompowtryskiwaczy z bazą danych.

Przystawkę można również użyć wraz z urządzeniem CRU4R, jednak bez możliwości czyszczenia pompowtryskiwaczy
(brak układu czyszczenia w CRU4R).

Przystawka UIPR-A funkcjonuje w bardzo podobny sposób, zarówno z CRU2R, jak z DS2R, gdyż jej praca skupia się głównie na czyszczeniu pompowtrysków, a oba urządzenia bazowe wykonują je w zbliżony sposób. Różnice wynikają z dokładności pomiaru urządzenia bazowego:
- menzurkowy z DS2R-A
- elektroniczny zaawansowany z CRU2R
 
Przystawka Carbon Zapp UIPR miała premierę światową na targach Automechanika we Frankfurcie we wrześniu 2014 r. i zastąpiła starszy model przystawki Carbon Zapp UA2i.

Optymalnym rozwiązaniem jest wyposażenie pracowni w niezależnie stojące urządzenie CRU2R oraz w zestaw maszyn DS2R z UIPR lub niezależne urządzenie UIPR - czytaj dalej. Dzięki temu wydajność pracy zwiększa się dwukrotnie. Podczas, gdy na komplecie urządzeń DS2R z UIPR czyszczone są np. pompowtryskiwacze, w tym samym czasie można czyścić, a następnie testować wtryskiwacze Common Rail na CRU2R. Wyposażenie pracowni w urządzenia firmy Carbon Zapp można ograniczyć do zestawu CRU2R z przystawką UIPR (bez zakupu DS2R lub niezależnego UIPR-S). Takie rozwiązanie zmniejsza wydajność pracy, gdyż na jednym komplecie urządzeń w jednym czasie można serwisować tylko jeden wtrysk lub pompowtrysk. Gdy klienci dostarczą do czyszczenia np. trzy komplety pompowtryskiwaczy w ciągu jednego dnia, wykonanie jakichkolwiek prac przy czyszczeniu i testowaniu wtryskiwaczy Common Rail zostanie zablokowane i będzie  mogło odbyć się w późniejszym terminie. Opisana wyżej rezygnacja z zakupu DS2R nie powoduje dużego ograniczenia diagnostycznego pracowni, jednak dzięki swej nieskomplikowanej konstrukcji  przydaje się nieraz we wstępnej diagnostyce wtryskiwaczy.

Wyposażenie można skonfigurować jeszcze w inny sposób, za pomocą
niezależnego urządzenia UIPR-S - czytaj dalej
.

Przystawka UIPR-A wyposażona jest w regulator ciśnienia oleju probierczego lub detergentu chemicznego. Za pomocą pokrętła na siłowniku pneumatycznym ustawia się skok tłoka w mm.

Przystawka UIPR firmy Carbon Zapp przeprowadza następujące badania:
test parametrów elektrycznych
test dawek wtryskowych w kilku punktach obciążenia
sygnał BIP po doposażeniu w odpowiedni czujnik
badanie reakcji pompowtryskiwacza na wysterowanie po doposażeniu w czujnik.

Możliwe jest przeprowadzenie testu rozpylania pompowtryskiwacza w specjalnie przygotowanym do tego szklanym cylindrze.


Do przystawki UIPR można dokupić różne adaptery. Najbardziej popularne to: VW 1- gen., VW 2- gen., Scania, Volvo, Iveco.
W ofercie dostępnych jest także wiele innych modeli, także do pompek jednostkowych UP z układów PLD.

Urządzenie posiada dodatkowe wyposażenie, w tym metalowy przenośny wózek.

Gwarancja producenta: 2 lata.

Uwaga! Przystawka UIPR-A służy do profesjonalnego czyszczenia pompowtrysków. Wbudowane w przystawkę funkcje testowania są bardzo pomocne w diagnozie uszkodzonych pompowtryskiwaczy jednak nie wystarczają do pełnej regeneracji tych podzespołów zwłaszcza z samochodów ciężarowych. Naprawa i pełne testowanie pompowtryskiwaczy z samochodów osobowych i ciężarowych odbywa się z użyciem stołu probierczego EPS 815 z przystawką Cambox. Przystawka UIPR jest używana w takim wypadku w pierwszej kolejności do czyszczenia i wstępnego przetestowania pompowtryskiwacza. Następnie wyczyszczony podzespół, po wstępnej weryfikacji, trafia na stół probierczy EPS 815 w celu elektronicznego zbadania jego parametrów w odniesieniu do bazy danych firmy Bosch. Pompowtryskiwacz badany na stole probierczym napędzany jest przez krzywkę zabudowaną wewnątrz Camboxa. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie odpowiedniej częstotliwości pracy pompowtryskiwacza, nie bez znaczenia jest także charakterystyka ruchu sekcji pompowtryskiwacza napędzanego w ten sposób.

Niezależne urządzenie
Carbon Zapp UIPR-S

Tester wtryskiwaczy Common Rail Carbon Zapp DS1R
UIPR-S jest niezależnym urządzeniem działającym tak jak przystawka UIPR-A, lecz nie wymaga urządzenia bazowego. Układ hydrauliczny znajduje się w urządzeniu UIPR-A. W zestawie zawarto sterownik TCCMR z funkcją statycznego elektronicznego pomiaru wagowego.
Uproszczony elektroniczny pomiar wagowy wystarcza do wstępnego testowania pompowtryskiwacza, gdyż z racji technologicznego braku możliwości badania samych dawek pilotażowych w pompowtryskiwaczach (dawka tworzona mechanicznie przed dawką główną, nie ma możliwośc wytworzenia tylko dawki pilotażowej) dokładność układu pomiarowego w zakresie dawek biegu jałowego i wyższych jest wystarczająca.

Sterownik TCCMR będący w standardowym wyposażeniu urządzenia UIPR-S zawiera wbudowany tablet z systemem Android.

Urządzenie ma możliwość czyszczenia i wstępnego testowania pompowtryskiwaczy:
Bosch 1 i 2 generacji z grupy VW
Siemens VDO, Continental piezoelektrycznych z grupy VW
z samochodów ciężarowych np. Scania, Volvo, Iveco.

Urządzenie oraz przystawka Carbon Zapp serii HUIR
 
W ofercie firmy Carbon Zapp znajduje się także niezależne urządzenie, jak i przystawka do pompowtryskiwaczy typu HEUI wysterowywanych olejem hydraulicznym z kontrolą elektroniczną stosowanych m.in w dużych silnikach w urządzeniach przemysłowych, pick-up'ach z USA itp.


Więcej informacji o urządzeniach Carbon Zapp można uzyskać na stronie producenta:


Carbon Zapp | Polskastrona otwierana w nowym oknie


Urządzenia UIPR, HUIR wymagają zakupu dodatkowych elementów, które nie zostały przedstawione w ww. opisie. Kompletne wyposażenie oferowane jest zainteresowanym Klientom w formie oferty.