Wybierz urządzenie lub
narzędzia do naprawy wtryskiwaczy
Przystawka
Carbon Zapp UIPR-A
Przystawka do urządzenia DS2R lub
CRU2R służąca do
czyszczenia
i wstępnego testowania
pompowtryskiwaczy:
▪
Bosch 1 i 2 generacji z grupy VW
▪
Siemens piezoelektrycznych z
grupy VW
▪ z samochodów
ciężarowych np. Scania, Volvo, Iveco.
Przystawka zastąpiła
poprzedni model UA2i, ma o wiele
więcej możliwości głównie w zakresie
testowania pompowtryskiwaczy z bazą
danych.
Przystawkę można również użyć wraz z
urządzeniem CRU4R, jednak bez
możliwości czyszczenia
pompowtryskiwaczy
(brak układu czyszczenia w CRU4R).
Przystawka UIPR-A funkcjonuje w bardzo
podobny sposób, zarówno z CRU2R, jak z
DS2R, gdyż jej praca skupia się
głównie na czyszczeniu
pompowtrysków, a oba urządzenia
bazowe wykonują je w zbliżony
sposób. Różnice wynikają z
dokładności pomiaru urządzenia
bazowego:
- menzurkowy z DS2R-A
- elektroniczny zaawansowany z CRU2R
Przystawka Carbon Zapp UIPR miała
premierę światową na targach
Automechanika we Frankfurcie we
wrześniu 2014 r. i zastąpiła starszy model
przystawki Carbon Zapp UA2i.
Optymalnym rozwiązaniem jest
wyposażenie pracowni w niezależnie
stojące urządzenie CRU2R oraz w
zestaw maszyn DS2R z UIPR lub
niezależne urządzenie UIPR - czytaj
dalej. Dzięki
temu wydajność pracy zwiększa się
dwukrotnie. Podczas, gdy na komplecie
urządzeń DS2R z UIPR czyszczone są
np. pompowtryskiwacze, w tym samym
czasie można czyścić, a następnie
testować wtryskiwacze Common Rail na
CRU2R.
Wyposażenie pracowni w urządzenia
firmy Carbon Zapp można ograniczyć do
zestawu CRU2R z przystawką UIPR (bez
zakupu DS2R lub niezależnego UIPR-S). Takie rozwiązanie
zmniejsza wydajność pracy, gdyż na
jednym komplecie urządzeń w jednym
czasie można serwisować tylko jeden
wtrysk lub pompowtrysk.
Gdy klienci dostarczą do czyszczenia
np. trzy komplety pompowtryskiwaczy w
ciągu jednego dnia, wykonanie
jakichkolwiek prac przy czyszczeniu
i testowaniu wtryskiwaczy Common
Rail zostanie zablokowane i będzie mogło odbyć
się w późniejszym
terminie. Opisana wyżej rezygnacja z zakupu DS2R nie
powoduje dużego ograniczenia
diagnostycznego pracowni, jednak
dzięki swej nieskomplikowanej
konstrukcji przydaje się
nieraz we wstępnej
diagnostyce wtryskiwaczy.
Wyposażenie można skonfigurować
jeszcze w inny sposób, za pomocą
niezależnego urządzenia UIPR-S -
czytaj dalej.
Przystawka UIPR-A wyposażona jest w
regulator ciśnienia oleju
probierczego lub detergentu
chemicznego. Za pomocą pokrętła na
siłowniku pneumatycznym ustawia się
skok tłoka w mm.
Przystawka UIPR firmy Carbon Zapp przeprowadza
następujące badania:
▪
test parametrów elektrycznych
▪
test dawek wtryskowych w kilku
punktach obciążenia
▪
sygnał BIP po doposażeniu w
odpowiedni czujnik
▪
badanie reakcji pompowtryskiwacza na
wysterowanie po doposażeniu w
czujnik.
Możliwe jest przeprowadzenie testu
rozpylania pompowtryskiwacza w specjalnie przygotowanym do tego
szklanym cylindrze.
Do przystawki UIPR można
dokupić różne adaptery.
Najbardziej popularne to: VW
1- gen., VW 2- gen., Scania,
Volvo, Iveco.
W ofercie dostępnych jest
także wiele innych modeli,
także do pompek
jednostkowych UP z układów
PLD.
Urządzenie posiada dodatkowe wyposażenie,
w tym metalowy przenośny wózek.
Gwarancja producenta: 2 lata.
Uwaga! Przystawka UIPR-A służy do
profesjonalnego czyszczenia
pompowtrysków. Wbudowane w
przystawkę funkcje
testowania są bardzo pomocne w
diagnozie uszkodzonych
pompowtryskiwaczy jednak nie wystarczają
do pełnej regeneracji tych podzespołów
zwłaszcza z samochodów ciężarowych.
Naprawa i pełne testowanie
pompowtryskiwaczy z samochodów
osobowych i ciężarowych odbywa się z
użyciem stołu probierczego EPS 815 z
przystawką Cambox. Przystawka UIPR
jest używana w takim wypadku w
pierwszej kolejności do czyszczenia
i wstępnego przetestowania
pompowtryskiwacza. Następnie
wyczyszczony podzespół, po wstępnej
weryfikacji, trafia na stół
probierczy EPS 815 w celu
elektronicznego zbadania jego
parametrów w odniesieniu do bazy
danych firmy Bosch. Pompowtryskiwacz
badany na stole probierczym
napędzany jest przez krzywkę
zabudowaną wewnątrz Camboxa. Dzięki
temu możliwe jest uzyskanie
odpowiedniej częstotliwości pracy
pompowtryskiwacza, nie bez znaczenia
jest także charakterystyka ruchu
sekcji pompowtryskiwacza napędzanego
w ten sposób.
Niezależne urządzenie
Carbon Zapp UIPR-S
UIPR-S jest niezależnym
urządzeniem działającym tak
jak przystawka UIPR-A, lecz
nie wymaga urządzenia
bazowego. Układ hydrauliczny
znajduje się w urządzeniu
UIPR-A. W zestawie zawarto
sterownik TCCMR z funkcją
statycznego elektronicznego pomiaru
wagowego.
Uproszczony elektroniczny
pomiar wagowy wystarcza do
wstępnego testowania
pompowtryskiwacza, gdyż z
racji technologicznego braku
możliwości badania samych
dawek pilotażowych w
pompowtryskiwaczach (dawka
tworzona mechanicznie przed
dawką główną, nie ma
możliwośc wytworzenia tylko
dawki pilotażowej)
dokładność układu
pomiarowego w zakresie dawek
biegu jałowego i wyższych
jest wystarczająca.
Sterownik TCCMR będący w
standardowym wyposażeniu urządzenia
UIPR-S zawiera wbudowany tablet z
systemem Android.
Urządzenie ma możliwość
czyszczenia
i wstępnego
testowania pompowtryskiwaczy:
▪
Bosch 1 i 2 generacji z grupy VW
▪
Siemens VDO, Continental piezoelektrycznych z
grupy VW
▪ z samochodów
ciężarowych np. Scania, Volvo, Iveco
.
Urządzenie
oraz przystawka Carbon Zapp serii
HUIR
W ofercie
firmy Carbon Zapp znajduje
się także niezależne
urządzenie, jak i przystawka
do pompowtryskiwaczy typu
HEUI wysterowywanych
olejem hydraulicznym z
kontrolą elektroniczną
stosowanych m.in w dużych
silnikach w urządzeniach
przemysłowych, pick-up'ach z
USA itp.
Więcej informacji o urządzeniach
Carbon Zapp można uzyskać na stronie
producenta:
Carbon Zapp | Polskastrona otwierana w nowym oknie
Urządzenia UIPR, HUIR wymagają zakupu
dodatkowych elementów, które nie
zostały przedstawione w ww. opisie. Kompletne
wyposażenie oferowane jest
zainteresowanym Klientom w formie
oferty.