Wybierz urządzenie lub
narzędzia do naprawy wtryskiwaczy
I i II faza (1 i 2
stopień) naprawy wtryskiwaczy CR
Bosch
Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail
z racji ich wysokiego stopnia
skomplikowania wymaga użycia szeregu
specjalistycznych imadeł oraz
narzędzi. Umożliwiają one demontaż
wtrysków na części pierwsze oraz
montaż zgodnie z technologią firmy
Bosch.
1-wszy stopień odpowiada za dolną część
wtryskiwacza - końcówki wtrysku.
2-gi stopień umożliwia demontaż
pozostałych części składowych wtryskiwaczy oraz ich ponowny montaż.
Stopnie te zostały wprowadzone przez
firmę Bosch w różnych okresach. Od
wielu lat 1 i 2 faza traktowana jest
jako nierozłączna całość. Na zdjęciu
zaprezentowano fragment zestawu wyposażenia.
Użycie odpowiednich narzędzi oraz
imadeł bezpośrednio wpływa na
prawidłowe serwisowanie wtrysków
- od rozkręcenia nakrętki rozpylacza
bez ścięcia kołków ustalających do
osadzenia uszczelnienia wysokiego
ciśnienia w odpowiedniej odległości
od podtoczenia w korpusie
wtryskiwacza.
III faza (3
stopień) naprawy wtryskiwaczy CR
Bosch
Wraz z wprowadzaniem na rynek przez
firmę Bosch coraz to nowszych
generacji elektromagnetycznych
wtryskiwaczy Common Rail, 3 faza
naprawy wtryskiwaczy stała się
standardem w wyposażeniu pracowni
regeneracji aparatury dieslowskiej.
Jest ona niezbędna dla kontroli i
prawidłowego doboru wymiarów
nastawczych, takich jak: skok kulki
zaworu, tzw. szczelina powietrzna,
objętość komory sterującej,
czy też napięcie sprężyn.
Technologia ta ma zastosowanie we
wtryskiwaczach montowanych w
samochodach osobowych oraz ciężarowych.
W 2001 roku firma Bosch wprowadziła
pierwsze wtryskiwacze CRI generacji
2.1 w samochodach marki Volvo.
Wtryskiwacze te posiadają
zupełnie inne rozwiązanie
konstrukcyjne zwiększające ich
dokładność pracy, a w związku z tym ich stopień skomplikowania. To właśnie
od momentu rozpowszechnienia tego
typu wtryskiwaczy, warsztaty
zajmujące się ich naprawą, a nie posiadające
odpowiedniego sprzętu i technologii,
zaczęły borykać się z szeregiem
problemów w procesie regeneracji. 3 faza naprawy
wtrysków - jako jeden z elementów
pracowni umożliwia ich regenerację
bez ryzyka reklamacji naprawy z
powodu ich wadliwej
pracy w silniku.
Obecnie wtryskiwacze tej generacji
są szeroko rozpowszechnione niemal w
każdej marce pojazdu. Od ich
wprowadzenia minęło ponad dziesięć
lat.
Pierwsza generacja wtrysków CRI
oraz CRIN nie nastręcza tylu
problemów, co nie oznacza, że 3 faza
przy ich naprawie nie jest
wykorzystywana. Kolejne generacje
wtryskiwaczy wiążą się z jeszcze
większym stopniem skomplikowania,
zatem również wymagają kontroli i
ewentualnej regulacji 3 fazą firmy
Bosch.
Wraz z wprowadzeniem na rynek 3 fazy
naprawy wtryskiwaczy CR firma Bosch
udostępniła wszystkie części
zamienne, niedostępne wcześniej
między innymi:
zawory, korpusy, cewki.
Skomplikowany zestaw narzędzi umożliwia kalibrację elementów
wtryskiwacza z dokładnością do 0,001
mm (uśredniona grubość ludzkiego włosa 0,060 mm).
Zestaw 3-fazy naprawy wtrysków
Bosch składa się między innymi z:
▪
cyfrowego klucza dynamometrycznego
sterowanego komputerowo
▪
cyfrowego czujnika zegarowego z
odczytem komputerowym
▪
zestawu specjalistycznych narzędzi
kalibracyjnych
▪
urządzeń sterujących elektryką oraz
pneumatyką
▪
prasy montażowej
▪
specjalistycznego zasilacza
laboratoryjnego
▪
zaawansowanego oprogramowania
sterującego całym zestawem
▪
podkładek nastawczych firmy Bosch
stopniowanych w mikronach do
regulacji naprawianych wtryskiwaczy.
3 faza wymaga zakupu
dodatkowych elementów, które nie
zostały przedstawione w ww. opisie,
nie uwzględniono ich również na zdjęciu.
Kompletne
wyposażenie oferowane jest
zainteresowanym Klientom w formie
oferty.