Pracownia pomp diesla / Pomoc hotline
Pomoc hotline
Nie radzisz sobie z problemem podczas naprawy pompy diesla? Zadzwoń do nas!

Prowadzimy bezpłatny hotline dla naszych Klientów dotyczący regeneracji pomp diesla. Hotline jest uzupełnieniem wcześniej przeprowadzonych szkoleń technicznych.

Doradzamy między innymi w zakresie:
- szczegółów technicznych regeneracji pomp diesla
- obsługi stołu probierczego oraz narzędzi do naprawy pomp
- oprogramowania komputerowego i jego aktualizacji
- zdiagnozowania ewentualnej usterki stołu probierczego, a następnie jego naprawy
- doboru i zamawiania części zamiennych do pomp, elementów eksploatacyjnych.

Szkolenie zapewnia nabycie wiedzy umożliwiającej naprawę pomp wtryskowych i wysokiego ciśnienia. Mimo naszych starań nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich problemów, które można spotkać podczas regeneracji pomp.
Jednak nie zostajesz sam! Zawsze jesteśmy z Tobą.
Stale współpracujemy i wspieramy wszystkich Klientów - także tych, którym uruchamialiśmy pracownię wiele lat temu.

 Czy wiesz, że...?

Poniżej przedstawiamy dziesięć wybranych pytań, na które poznasz odpowiedzi podczas szkolenia z naprawy pomp diesla oraz jakie konsekwencje niesie ze sobą brak wiedzy i doświadczenia.

1. Który typ uszczelnień wysokiego ciśnienia należy zastosować w pompach CP1H, skoro dostępne są ich dwa rodzaje w sprzedaży. Czy stosować się do informacji serwisowych na ten temat?
Konsekwencje, gdy nie znasz odpowiedzi.
A.
Naprawiasz pompę, używając jednego z typów uszczelnień bez jego odpowiedniego doboru. Pompa wraca na reklamację po przebiegu 10-15 tys. km z wyciekami zewnętrznymi.
B. Stosujesz się do informacji serwisowych producenta. Pompa także wraca na reklamację z tymi samymi objawami, co w pkt. A.
W obu przypadkach nie znasz przyczyny rozszczelnienia.
Gdy znasz odpowiedź.
Prawidłowo dobierasz rodzaj uszczelnień. Pompa nie rozszczelnia się, nie zostajesz obarczony kosztami ponownej naprawy, demontażu/montażu pompy z silnika oraz lawety.
2. Czy należy wymieniać zawór przelewowy pompy Common Rail
lub VP?
Pewien odsetek pomp Common Rail trafia na reklamację z objawami zatarcia par precyzyjnych. Część pomp VP nieprawidłowo reguluje kąt wtrysku.
Pompy Common Rail nie zacierają się, są odpowiednio smarowane i chłodzone. Pompy VP prawidłowo regulują kąt wtrysku.
3. Które elementy pompy CR Delphi ulegają powolnemu złuszczeniu?
Naprawiasz pompę, licząc na usunięcie przyczyny powstawania opiłków. Klient reklamuje pompę po kilku miesiącach. Cały układ paliwowy zawiera opiłki. Uszkodzeniu uległy wtryskiwacze, pompa kwalifikuje się do kapitalnej regeneracji. Koszt ponownej naprawy pojazdu to nawet 10 tys. zł.
Całkowicie usuwasz przyczynę powstawania opiłków z pompy. Pompa ma te same parametry, co nowy podzespół.
4. Jak zdiagnozować, czy głowica z rolkami oraz wałkiem pompy CR Delphi może ulec szybkiemu zatarciu i jak uniknąć takiej sytuacji na stole probierczym?
Jedna na kilka pomp CR Delphi ulega zatarciu na stole probierczym. Nieodwracalnie uszkadzasz nowe części, które do niej zamontowałeś. W stole dieslowskim pojawiły się opiłki. Ponowna naprawa pompy i czyszczenie stołu probierczego to wydatek około 3 tys. zł. Nie znasz przyczyny takiego zjawiska, sytuacja powtórzy się w przyszłości.
Prawidłowo diagnozujesz, czy pompa ma tendencję do zacierania się. W przypadku symptomów ww. zjawiska szybko wyłączasz stół probierczy, chroniąc go przed zabrudzeniem opiłkami oraz samą pompę przez zatarciem. Wiesz, gdzie tkwi przyczyna problemu. Naprawiasz pompę tak, aby miała parametry nowego podzespołu.
5. Jak zregenerować głowicę pompy CR Delphi?
Wymieniasz każdą uszkodzoną głowicę na nową. Niepotrzebnie podrażasz koszt naprawy. Niektórzy Klienci rezygnują.
Samodzielnie regenerujesz głowicę. Klient otrzymuje naprawioną pompę za niższą kwotę. Większa liczba Klientów decyduje się na naprawę pompy.

6. Jak ustawić parametry stołu probierczego, aby możliwe było przetestowanie pompy Denso HP3 z Nissana Navary?

Nie jesteś w stanie przetestować tej pompy na stole probierczym. Wszelkie próby zamieniania zasilania i przelewu, wysterowania zaworu itp. nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.
Testujesz pompę z wydrukiem parametrów.
7. Który element pompy CR Siemens często utrudnia rozruch silnika? Jak postąpić, gdy pompa po montażu na nowych częściach nie dawkuje na stole probierczym?
Masz problemy ze zdiagnozowaniem usterki pompy na samochodzie. Po zamontowaniu na stół probierczy nie wiesz, dlaczego pompa nic nie dawkuje, wszelkie próby zmiany wysterowania, ciśnienia zasilania itp. nie przynoszą efektów.
W przypadku awarii pompy jeszcze przed jej demontażem z silnika możesz łatwo zdiagnozować, czy jest ona przyczyną problemów z rozruchem. Znasz sposób na uruchomienie pompy na stole probierczym. Po rozpoczęciu dawkowania pompa przechodzi wszystkie testy prawidłowo.
8. Co zrobić, gdy w pompie VP44 z Audi w dziesiątym kroku kalibracji stół nie potrafi dobrać dawki wtryskowej i przerywa kalibrację?
Zupełnie niepotrzebnie wymieniasz kolejne elementy pompy jak np. głowicę. Kalibracja dalej kończy się niepowodzeniem. Poddajesz się i rezygnujesz z naprawy.
Wiesz, jak rozwiązać problem i kalibrujesz pompę z wynikiem pozytywnym - bez wymiany dodatkowych części w pompie.
9. Jak prawidłowo zablokować wałek pompy VP, gdy stół nie blokuje go w oczekiwanej pozycji?
Wykonujesz wiele elektronicznych ustawień początku tłoczenia, aż w końcu za którymś razem wałek zablokuje się prawidłowo. Tracisz czas i pieniądze.
Znasz prosty sposób, jak sprawić, aby stół elektronicznie ustawił początek tłoczenia każdorazowo w prawidłowym położeniu wałka.
10. Jak zregenerować gniazdo korpusu pompki PLD, dobrać nadwymiarowy tłoczek, wyregulować wymiary nastawcze i osiągnąć prawidłową dawkę oraz sygnał BIP?
Rezygnujesz z naprawy większości pompek PLD.
Regenerujesz niemal każdą pompkę PLD. Po naprawie pompka ma parametry nowego podzespołu.

Jak się przygotować?

Podobnie, jak w przypadku uruchomienia pracowni naprawy wtryskiwaczy pomagamy w przygotowaniu pomieszczeń pod pracownię regeneracji pomp diesla oraz udzielamy wskazówek dotyczących profilu pracowników zajmujących się ich przyszłą regeneracją.